מה זה CRO (Conversion Rate Optimization)?
CRO, או אופטימיזציה של יחס ההמרה בעברית, הוא תהליך שיטתי של שיפור אתר האינטרנט במטרה להגדיל את אחוז המבקרים שמבצעים פעולה רצויה. במילים פשוטות, מדובר על הפיכת גולשים ללקוחות.
למה זה חשוב?
בעולם הדיגיטלי התחרותי, כל גולש שמגיע לאתר שלך הוא משאב יקר. CRO עוזר לך לנצל את המשאב הזה בצורה הטובה ביותר על ידי כך שהוא מגדיל את הסיכויים שאותו גולש יבצע פעולה שתועיל לעסק שלך.
אילו סוגי המרות אפשר להגדיר?
חשוב להבין שישנם סוגים שונים של המרות, בהתאם למטרות של האתר שלך. הנה כמה דוגמאות:
- רכישה: מכירת מוצר או שירות.
- הרשמה: הצטרפות לרשימת תפוצה או הרשמה לוובינר.
- השארת פרטים: מילוי טופס יצירת קשר, בקשה להצעת מחיר.
- הורדה: הורדת מדריך, אפליקציה או קובץ אחר.
- צפייה: צפייה בסרטון, קריאת מאמר.
למה CRO חשוב לכל בעל אתר?
בעולם הדיגיטלי התחרותי של היום, CRO הוא כלי הכרחי לכל בעל אתר שרוצה להצליח. הנה 3 סיבות עיקריות לכך:
- הגדלת הכנסות ורווחים: CRO משפר את יחס ההמרה, מה שאומר שיותר גולשים מבצעים פעולות רצויות באתר, כמו רכישה או הרשמה. כתוצאה מכך, ההכנסות והרווחים של העסק גדלים.
- שיפור החזר השקעה (ROI) על קמפיינים פרסומיים: השקעה בפרסום דיגיטלי יקרה. CRO עוזר למקסם את ההחזר על ההשקעה הזו על ידי כך שהוא מגדיל את מספר הגולשים שמגיעים מקמפיינים ממומנים ומבצעים המרות באתר, יותר המרות באותו תקציב.
- יתרון תחרותי בשוק הדיגיטלי: עסקים שמשקיעים ב-CRO נמצאים ביתרון תחרותי על פני עסקים שלא עושים זאת. הם מצליחים להמיר יותר גולשים ללקוחות, מה שמאפשר להם לגדול ולשגשג בשוק התחרותי.
דוגמאות לשיפור יחס המרה
אחרי שהבנו מה זה CRO ולמה הוא חשוב, הגיע הזמן לדבר על איך אפשר לשפר אותו. הנה כמה דוגמאות שמתאימות כמעט לכל אתר.
דוגמאות לשיפור On-site:
- קריאה לפעולה (Call to Action) במקומות אסטרטגיים בעמוד: כפתורים בולטים וברורים שנמצאים באזורים בולטים בעמוד.
- מהירות טעינת האתר: אתר שנטען לאט גורם לגולשים לעזוב. חשוב לוודא שהאתר נטען במהירות בכל המכשירים.
- אופטימיזציה למכשירים שונים: לא מספיק להסתכל על אחוז ההמרה. יש לבדוק מה אחוז ההמרה בכל אחד מהמכשירים הנפוצים, במידה ויש מכשיר שבו אחוז ההמרה נמוך משמעותית – יש לבדוק מה הסיבה לכך.
- הצעה אטרקטיבית: מבצעים, הנחות ותוכן בלעדי יכולים למשוך גולשים ולגרום להם לבצע המרה.
- מידע רב ככל האפשר על המוצר או השירות: ככל שניתן ללקוח מידע רב יותר באתר, נהפוך בעצמנו לאוטוריטה בתחום, נמנע מהלקוח ליצור קשר עם שירות הלקוחות (פחות עומס על שירות הלקוחות), לחפש אותו בעצמו באתרים אחרים ולהפוך ללקוח שלהם.
- הדגשת ערך מוסף: הצגת היתרונות הייחודיים של המוצר או השירות שלך, והסבר מדוע כדאי לגולש לבחור דווקא בך.
- בניית אמון: הצגת ביקורות חיוביות, המלצות של לקוחות, אישורי אבטחה ופרטי התקשרות יכולים לשכנע גולשים חדשים לבצע רכישה או פעולה אחרת באתר ולהפך, ביקורות שליליות, זמן אספקה ארוך ואי יכולת ליצור קשר עם שירות הלקוחות יכול לגרום ללקוחות לוותר ולעבור למתחרה שלך.
- בדיקות A/B: עריכת ניסויים שונים ובחינת ההשפעה שלהם על יחס ההמרה.
- טופס יצירת קשר: פשוט וקצר, עם מינימום שדות. אם נרצה מידע נוסף, נוכל על ידי אוטומציה מתאימה לפנות ללקוח ולקבל את המידע שחסר לנו.
- הימנעות מהסחות דעת: הסרת אלמנטים מיותרים מהאתר שעלולים להפריע לגולשים ולהסיט את תשומת ליבם מהמטרה העיקרית.
דוגמאות לשיפור מסע לקוח:
- שימוש בצ'אטבוט: מתן מענה מהיר לשאלות של גולשים וסיוע להם בתהליך הרכישה.
- אוטומציות לשירות לקוחות: לקוח שמילא טופס בעמוד צור קשר ומיד מקבל בוואטסאפ הודעה שההודעה התקבלה – ירגיש מסופק שיש מישהו בצד השני.
- אוטומציות למסע לקוח: לקוח שרוכש באתר ומקבל הודעה (מייל או וואטסאפ) עם שלבי המשלוח (הזמנתך התקבלה, הזמנתך נארזה, הזמנתך עברה לחברת המשלוחים, הזמנתך בדרך) – יוריד לחץ משירות הלקוחות ובנוסף יהיה רגוע שהוא יודע איפה החבילה בכל זמן נתון (בדומה לשלבי המשלוח של אמזון).
מעקב וניתוח הנתונים
אחד הדברים החשובים ביותר ב-CRO הוא מעקב וניתוח. חשוב להבין אילו פעולות שאתם נוקטים אכן משפיעות על יחס ההמרה ומה עובד טוב יותר ומה פחות. לשם כך, ישנם כלים רבים שיכולים לעזור, כמו למשל:
- Google Analytics: כלי בסיסי וחינמי של גוגל שמאפשר לעקוב אחר תנועת הגולשים לאתר, מקורות התנועה, התנהגות הגולשים באתר ועוד.
- Dashboardמותאמים לקוח: כלי המעקב מלאים בנתונים שלא תמיד בעל האתר יודע לקרוא או צריך אותם, לכן הקמה של dashboard לפי דרישת בעל האתר היא כלי בסיסי למעקב וניתוח הנתונים. יש דרישות שמתאימות לכלל האתרים (לדוגמה דוח אפיקי הפרסום, משפך המרה וכו'). יש דרישות שמתאימות לאתרים מסוימים (לדוגמה: אתר של קורסים און ליין ירצה לדעת כמה זמן הגולש רואה את הסרטון בעמוד הקורס לפני שהוא רוכש את הקורס ולפי זה לדייק את הסרטון בעמוד).
- Hotjar: כלי שמאפשר לראות כיצד גולשים מתנהגים באתר באמצעות מפות חום, הקלטות של פעילות הגולשים ועוד.
חשוב לזכור כי מעקב וניתוח הם תהליך מתמשך. יש לבדוק כל הזמן מה עובד ומה לא, ולבצע התאמות בהתאם.
לסיכום: צעדים ראשונים לשיפור יחס ההמרה
כדי להתחיל ולשפר את יחס ההמרה באתר שלך, עליכם לבצע את הצעדים הבאים:
- הגדירו את מטרות האתר שלך: מהם סוגי ההמרות שאתם רוצים לשפר?
- נתחו את נתוני האתר: אילו נקודות חלשות קיימות באתר ודורשות שיפור?
- יישמו את הטיפים שניתנו במאמר זה.
- עקבו אחר התוצאות: השתמשו בכלים כמו Google Analytics כדי לראות אילו שינויים משפיעים לטובה.
- בצעו התאמות: בהתאם לתוצאות, שנו את האסטרטגיה שלכם ובצעו שינויים נוספים באתר.
אם הצלחתם לשפר את ביצועי האתר
- אני שמח שהצלחתם לשפר את ביצועי האתר! זהו הישג מרשים שדורש השקעה ומאמץ.
- זכרו כי שיפור ביצועי האתר הוא תהליך מתמשך. תמיד יש מקום לשיפור נוסף, ואני ממליץ לכם להמשיך ולעקוב אחר ביצועי האתר שלך באופן קבוע.
- אני מזמין אתכם להמשיך ולעקוב אחר הטיפים והטכניקות שאני מציע, ולנסות ליישם אותם באתר שלכם.
אם לא הצלחתם לשפר את ביצועי האתר (או ששיפרתם ואתם חושבים שיש מקום לשיפור נוסף)
- אל תתייאשו! שיפור ביצועי האתר הוא תהליך מורכב שלעיתים לוקח זמן.
- ייתכן כי ישנם גורמים נוספים שמשפיעים על ביצועי האתר שלך, ואני ממליץ לכם לבדוק אותם.
אני מזמין אותכם ליצור איתי קשר ויחד נבדוק כיצד ניתן לשפר את ביצועי האתר שלכם.
אני תמיד שמח לסייע ולתת ייעוץ.
ניר גרינהויז